Nová řada generátorů spalujících propan-butan (LPG), zemní plyn (NG) a také benzín umožňuje díky inovativní konstrukci úspornější, ekologičtější a spolehlivější provoz.
Ve vývoji strojů HERON se snažíme být vždy vpředu. Představujeme proto novou řadu generátorů spalujících LPG (propan-butan), NG (zemní plyn) a benzín. Zároveň tak vycházíme vstříc potřebám a požadavkům uživatelů, kteří stále častěji preferují všestranně šetrnější techniku.
Výsledkem našeho snažení je ekonomičtější, ekologičtější a spolehlivější generátor na konstrukčním základě ověřených benzínových motorů HERON jejich přebudováním na plyn. Tato konstrukční změna není pouhou přestavbou benzínového motoru na plyn úpravou karburátoru – vyvinuli jsme celý nový palivový systém a komplexně jsme přepracovali motor. Ten vyžadoval nová technická řešení, která veškeré části motoru dokonale přizpůsobí odlišným podmínkám při spalování plynu.
Produkují podstatně menší množství pevných částic ve výfukových plynech než benzínové motory díky lepšímu spalování plynu v důsledku lepšího okysličování paliva. Emise výfukových plynů jsou až 9x nižší, než vyžadují evropské normy.
Tyto generátory mají sice porovnatelnou objemovou spotřebu jako benzínové, ale díky nižší ceně plynných paliv se náklady na provoz mohou snížit až trojnásobně! Vyšší pořizovací cena se rychle zaplatí nízkými provozními náklady.
Jedinečným konstrukčním řešením směšovače a regulátoru jsme dosáhli (a důkladně otestovali) schopnosti motoru startovat za studena snáze než u benzínových elektrocentrál. Palivový systém je konstruovaný jako uzavřený přetlakový systém, proto je start a provoz bezproblémový i za vyšších teplot.
LPG a zemní plyn neobsahují žádné agresivní sloučeniny, které se z velké části podílejí na korozi vnitřních dílů motoru, což prodlužuje životnost dílů jako jsou válec, hlava válce či ventily. Dochází také k nižší degradaci vlastností motorového oleje a rozpouštění a spalování olejového filmu na stěnách válců. Usazeniny ve spalovací komoře se tvoří v daleko menší míře, než je tomu u motorů benzínových. To vše zvyšuje efektivitu provozu a usnadňuje startování.
Benzínové elektrocentrály mají dobu provozu jen několik hodin bez přítomnosti obsluhy, což je dáno velikostí zabudované nádrže. Při použití zemního plynu z rozvodné sítě může elektrocentrála běžet i několik dní a při použití LPG můžete použít libovolně velkou plynovou nádrž.
Moderní hybridní elektrocentrály Heron jsou vhodné všude tam, kde lze použít klasické AVR modely. Pro své výjimečné vlastnosti – zejména jednodušší a ekonomičtější provoz, šetrnost k prostředí a flexibilitu typu paliva – jsou však perspektivní alternativou do všech typů provozu a nasazení.